E piastre d'acciaio resistenti à l'usura sò custituite da una piastra d'acciaio à bassu carbone è da un stratu resistente à l'usura in lega, cù u stratu resistente à l'usura in lega chì generalmente cumprende da 1/3 à 1/2 di u spessore tutale. Durante u funziunamentu, u materiale di basa furnisce proprietà cumplete cum'è resistenza, tenacità è duttilità per resistere à e forze esterne, mentre chì u stratu resistente à l'usura in lega furnisce una resistenza à l'usura adattata à e cundizioni operative specifiche.
U stratu di lega resistente à l'usura è u materiale di basa sò ligati metallurgicamente. Utilizendu apparecchiature specializate è un prucessu di saldatura automatizatu, u filu di lega autoprotettu di alta durezza hè saldatu uniformemente à u materiale di basa. U stratu cumpostu pò esse unu, dui o ancu più strati. A causa di i diversi rapporti di ritirata di a lega, si sviluppanu crepe trasversali uniformi durante u prucessu di laminazione, una caratteristica di e piastre d'acciaio resistenti à l'usura.
U stratu resistente à l'usura di a lega hè cumpostu principalmente di lega di cromu, cù altri elementi di lega cum'è manganese, molibdenu, niobiu è nichelu aghjuntu. I carburi in a struttura metallografica sò fibrosi, cù e fibre orientate perpendicolarmente à a superficia. A microdurezza di u carburu pò ghjunghje à più di HV 1700-2000, è a durezza superficiale pò ghjunghje à HRC 58-62. I carburi di lega sò assai stabili à alte temperature, mantenendu una durezza elevata è una eccellente resistenza à l'ossidazione, chì permettenu una piena prestazione operativa à temperature finu à 500 °C.
U stratu resistente à l'usura pò cumparisce in mudelli stretti (2,5-3,5 mm) o larghi (8-12 mm), è ancu mudelli curvi (S è W). Cumposte principalmente da leghe di cromu, queste leghe cuntenenu ancu manganese, molibdenu, niobiu, nichelu è boru. I carburi sò distribuiti in un mudellu fibrosu in a struttura metallografica, cù e fibre chì scorrenu perpendicolarmente à a superficia. Cù un cuntenutu di carburi di 40-60%, a microdurezza pò ghjunghje à più di HV1700, è a durezza superficiale pò ghjunghje à HRC58-62. E piastre d'acciaio resistenti à l'usura sò principalmente divise in trè categurie: usu generale, resistenti à l'impattu è resistenti à alte temperature. U spessore tutale di e piastre d'acciaio resistenti à l'usura pò esse chjucu cum'è 5,5 (2,5 + 3) mm è spessu cum'è 30 (15 + 15) mm. E piastre d'acciaio resistenti à l'usura ponu esse laminate in tubi resistenti à l'usura cù un diametru minimu di DN200, è ponu esse trasfurmate in gomiti resistenti à l'usura, T resistenti à l'usura è riduttori resistenti à l'usura.
Data di publicazione: 24 di settembre di u 2025
